2009年10月22日 星期四

83. 姑娘.我的新娘




亙古情緣因果輪廻,
今生夢魂縈縈迴迴.....
順著蜿蜒的川河逆流而上,
尋找前世我的愛我的新娘。
訪遍鄉間闢野,走入古木參天的世外桃源,
一處幽幽山谷小小村莊,
四處花兒鬪艷百花爭香,
有位姑娘坐在庭前哼歌紡紗,優雅的纖指多輕巧。
她的清麗,
宛如晨曦黎光,雨露瑩潔的剔亮。
她的沉靜,
宛如明月皓皓,空寧皎潔的月光。
她淡雅不施胭脂,就像 自然清新的茉莉。
她是我前世多情的姑娘,我滿盈淚光中渴望的新娘。









2 則留言:

  1. 感謝青睞與厚愛 我前世的良人 今生永遠最愛最親的好姐姐
    荔子

    回覆刪除
  2. What an attractive and creative poetic writting it is!
    Although I can't catch some real meaning behind those beautiful words, I can clearly
    modeling an image of a man of love who breaks through a time-machine looking for his most
    precious and elegant woman.

    The image is touching my heart deeply!

    A flower lover.

    回覆刪除